Eenvoudig leven – waar begin je (aan)?

Het laatste VN-klimaatrapport heeft ons nog eens met de neus op de feiten gedrukt:  we zijn hard op weg deze wereld onleefbaar te maken. Onvermijdelijk doemen de vragen op: Wat moeten we doen? Wat kunnen we nog? Wat heeft prioriteit? Wat is het goede leven?

In een serie van vijf (maandelijkse) bijeenkomsten willen we in het seizoen 2021-2022 over die spannende vragen nadenken. Het beraad over die vragen krijgt in de kerk een extra lading: wat vraagt God van ons, in deze tijd? Hoe actualiseren we bijbelse grondwoorden als verootmoediging, vernieuwing en verwachting?
Elk van de bijeenkomsten begint met een compacte, prikkelende inleiding, daarna volgt een gesprek in kleine kring. En we blijven niet in beschouwingen steken; het loopt uit op een aantal handvatten en suggesties voor het eenvoudige leven, hier en nu, ondersteund door ervaringsverhalen uit de praktijk.

De bijeenkomsten staan onder leiding van theologen Bert en Wilma de Leede en Koos van Noppen, journalist. Ze maken deel uit van de werkgroep ‘Eenvoudig leven’ binnen de PKN die recent het gelijknamige bijbelstudieboekje publiceerde, uitgegeven bij KokBoekencentrum, Utrecht. Mede-auteurs Sam Janse en Paul Schenderling zullen ook een bijdrage leveren aan de avonden.

Deelname is gratis. Dit zijn de data: de woensdagavonden 10 november; 8 december, 19 januari, 16 februari en 16 maart. Inloop vanaf 19.30 uur, het programma duurt van 20.00 tot 21.45 uur.
Locatie: Adventkerk, Ringweg Kruiskamp 74, 3814 TE Amersfoort. Aanmelden gewenst, via een mailtje naar: h.de.leede@planet.nl.