De Grote Lutherbattle

Vorig jaar was er een gezamenlijke viering in de Joriskerk ter gelegenheid van het aanbreken van het 500e jaar nadat Luther zijn stellingen op de kerkdeur had gespijkerd.

Ook dit jaar zullen de PGA wijkgemeenten weer samenkomen voor een dienst op zondagavond 29 oktober in de Joriskerk om deze gebeurtenis te gedenken.

Om daarnaast ook interactief iets te doen in het kader van het Lutherjaar bieden we vanuit de Amersfoortse Zwaan aan de wijkgemeentes PGA een speels element aan: de grote Luther-battle.

Op zaterdag 7 oktober kunnen teams een quiz spelen rondom reformatie. De quiz is gemaakt in Kahoot, een online quizprogramma, dat ook zeer populair is in het onderwijs. De deelnemers zien de vraag telkens geprojecteerd via de beamer, en ze moeten antwoord kiezen op een smartphone. De tijd is gelimiteerd en dat maakt het leuk en spannend. Voor het beste team-resultaat is een mix van generaties aan te raden. Wellicht kunt u deze brief ook doorsturen naar de jongerengroepen in uw gemeente?

Hierbij de uitnodiging aan alle wijkgemeentes om een of twee teams samen te stellen (een team bestaat uit 4 personen) om tegen elkaar te strijden om de grote trofee. Vlak voor de zomer is in het Moderamen van de AK het volgende plan met enthousiasme begroet.

Lydia Vroegindeweij, coordinator PGA Lutherjaar

Diederiek van Loo, Amersfoortse Zwaan