GroenGelovig 2021

Op 28 en 29 mei vindt GroenGelovig plaats, hét grootste christelijke evenement over duurzaamheid in Nederland. GroenGelovig wordt georganiseerd voor elke gemeenschap én elk individu die in beweging wil komen voor Gods schepping.

Dit jaar is het thema ‘Aarden.’ We denken na over het brengen van herstel aan Gods schepping door onszelf sterker te verbinden met God, met onze naaste en onze omgeving.

Het programmaGroenGelovig wordt dit jaar georganiseerd als interactieve online bijeenkomst.
Vrijdagavond 28 mei luiden we deze duurzame week in met een online uitzending.
Zaterdagochtend 29 mei vervolgen we het event met proeverijen, waarin elke deelnemer de mogelijkheid krijgt om 3 proeverijen (seminars) van 25 minuten bij te wonen. GroeneKerken organiseert deze ochtend een seminar ‘Hoe word ik een groene kerk?,’ voor elke kerk die de eerste stappen naar een duurzamere levensstijl wil zetten.
Zaterdagmiddag 29 mei is er mogelijkheid deel te nemen aan diverse activiteiten in de natuur.

In de week van 31 mei – 3 juni bieden alle initiatiefnemers van GroenGelovig in de avonduren webinars aan rondom het thema Aarden ter verwerking van de live-uitzendingen.

Bekijk hier het volledige programma.In beweging voor Gods schepping
Het evenement dat GroeneKerken jarenlang organiseerde onder de naam ‘GroeneKerkendag’ is sinds 2019 een samenwerking geworden onder de naam GroenGelovig, een initiatief van Micha Nederland, EO, Tearfund, Kerk in Actie, GroeneKerken, ChristenUnie, CGMV, Christen Contact Agrarisch (CCA), A Rocha en Laudato Si’-werkgroep Nederland.

We zien uit naar een week vol inspiratie, uitwisseling, voorbeelden uit de praktijk en activiteiten.
Let op: Ons advies is om de kaarten voor GroenGelovig op tijd te bestellen. Tot en met 10 mei geldt er een vroegboekkorting. Een kaartje voor de gehele week met vroegboekkorting kost € 10.

Samen in beweging voor Gods schepping! Bestel jouw ticket

Blijf op de hoogte Website Facebook TwitterGroenekerken is er voor alle kerken die actief aan de slag willen gaan met duurzaamheid, sociale rechtvaardigheid en het vergroenen van de eigen gemeenschap.GroeneKerken is een initiatief van Kerk in Actie, Tearfund en Maatschappij van Welstand.