Rondom de Cantates

BWV 76 door Stichting Rondom de Cantates, zaterdag 9 oktober 2021, 17:00 uur te Amersfoort.

Op zaterdag 9 oktober om 17:00 uur vindt er weer een cantateconcert plaats in de St. Franciscus Xaveriuskerk.

Cantate 76 ‘Die Himmel erzählen die Ehre Gottes’van Johann Sebastian Bach klonk voor het eerst op 6 juni 1723 in de Sankt Thomaskirche in Leipzig. De nieuw benoemde Thomaskantor en ‘Director Musices’ Bach was twee weken eerder met vrouw en vijf kinderen in twee koetsjes en met vier wagens huisraad vanuit Köthen in Leipzig gearriveerd.

Deze feestelijke cantate is omvangrijk te noemen, met maar liefst veertien delen: een uitgebreid openingskoor, zes recitatieven, vier aria’s, een instrumentale sinfonia en twee koralen.

Komt allen weer en geniet van de prachtige muziek uitgevoerd door het Amersfoorts Cantatekoor en -orkest o.l.v. Bas Ramselaar, (foto)

met als vocale solisten:

Paula Bär-Giese, sopraan

Maria den Hertog, alt

Sebastian Brouwer, tenor

Janko Fraanje, bas.

Instrumentale solisten zijn:

Rudolf Weger, trompet

Henk van Zonneveld, orgel.

De toegang is vrij (collecte na afloop die hard nodig is om quitte te kunnen spelen, richtbedrag is 10,- euro).
Allen hartelijk welkom op zaterdag 9 oktober a.s. in de St. F. Xaveriuskerk, ’t Zand 29, 3811 GB Amersfoort, kerk open om 16:30.

Natuurlijk is alles in deze onzekere tijd onder voorbehoud, maar op onze site houden we u op de hoogte:

www.rondomdecantates.nl