Straatkerk

Op het kerkenpad ontmoet Rik Bronkhorst een wel heel bijzondere pastor; Bernadette van Dijk, straatpastor. Haar uitdaging: Het gezicht van Christus herkennen op straat.

Bernadette vertelt over haar leven en werk: ‘Ik kom uit een rooms-katholiek, betrokken en dorps nest en heb mijn voortgezet onderwijs en studie ‘in de grote stad’ gevolgd. Via school kwam ik in Taizé terecht, de broedergemeenschap in Frankrijk. Daar ben ik veel en lang geweest en dat heeft mij ook gevormd: de oecumene, de openheid voor het onbekende, de gastvrijheid en nog veel meer maar heel belangrijk: het gebedsritme en de stilte’.
‘Daar ontdekte ik: Het is niet ik die met een boodschap kom. Ik luister, ik hoop dat ik goed en scherp luister en het verlangen, het verdriet, de wanhoop, de bronnen van vreugde en zin hoor en die tastbaarder kan maken. Zo luister ik naar mensen en ook naar de Schrift’.

lees het volledige artikel

bron: raadvankerken.nl