Taken van kerken in veranderende zorg

Sinds 1 januari 2015 is er veel veranderd in de zorg.
Zorg en ondersteuning moeten snel, dichtbij huis en met vaste contactpersonen gegeven worden.
De Wijkteams spelen een belangrijke rol in de hulpverlening dichtbij.
Wat doen zij en waar zijn ze te vinden? En wat doen de vrijwilligers van Informatie033 (voorheen STIP)?
Met welke vragen kan je daar terecht?

Kerken zijn ook actief op sociaal en maatschappelijk terrein.
Wat signaleren zij in Nieuwland?
Is er voor hen een rol weggelegd om kwetsbare wijkbewoners op weg te helpen, bijvoorbeeld door hen in contact te brengen met het Wijkteam?

De taakgroep Kerk en Samenleving van de Raad van Kerken Amersfoort
nodigt u van harte uit
voor een bijeenkomst over de Zorg in Nieuwland en Buitengebied West op dinsdag 7 juni 2016, aanvang 20.00 uur in Ontmoetingscentrum De Herberg, Watersteeg 85.

Programma
Presentatie Meral Ertana, wijkteamleider: Een wijkteam? Wat moeten we daar nou mee?
Presentatie Anna Walsma, dominee in Nieuwland: De sociaal maatschappelijke rol van de kerken
Presentatie Mirjam Slot, coördinator Informatie033 Hoogland: Informatie033 als sociale VVV
Pauze
Na de pauze: in groepen verder praten en verkennen of en hoe we kunnen samenwerken.

Graag ontmoeten wij u op 7 juni.
aanvang 20.00 uur
Koffie en thee staan om 19.45 uur klaar.
Wilt u zich opgeven via dowamersfoort@solcon.nl

Hetty van Berkum voorzitter taakgroep Kerk en Samenleving
Joke Koolhof secretaris