ds. Cristien Crouwel nieuwe algemene secretaris

Raad unaniem voor Christien Crouwel

De afgevaardigden naar de Raad van Kerken stemden woensdag 10 oktober unaniem in met de benoeming van dominee Christien Crouwel als de nieuwe algemene secretaris van de Raad. Crouwel (53) is predikant in de Protestantse Kerk in Nederland en momenteel als pastor verbonden aan de Stichting Drugspastoraat in Amsterdam. Zij volgt met ingang van 1 januari 2019 ds. Klaas van der Kamp op.

Raadsvoorzitter Dirk Gudde noemde deze 424e vergadering toch wel een ‘historisch momentje’ want het gebeurt gemiddeld maar eens in de tien jaar dat er een nieuwe algemeen secretaris wordt benoemd. Ds. Christien Crouwel is de 5e algemeen secretaris van de in 1968 opgerichte Raad. Haar voorgangers zijn: Klaas van der Kamp (2008-2018), ds. Ineke Bakker (1995-2007), ds. Wim van der Zee (1985-1995) en dr. Herman Fiolet (1968-1985).

‘Wij zijn verheugd over haar benoeming en hopen dat we veel jaren plezier van haar inzet voor de Raad mogen hebben,’ aldus Gudde.