Manifestatie Welkom Hier Amersfoort

Vluchtelingen – lokale initiatieven – debat

Op zaterdag 12 november vindt in de Bergkerk de manifestatie Welkom Hier Amersfoort plaats: dé plek om te spreken met en over vluchtelingen in de stad met Amersfoortse organisaties en vrijwilligers.

Met Amersfoort als hoofdkantoor van de landelijke Raad van Kerken zullen ook landelijke kerkelijke initiatieven zich hier kunnen presenteren. Welkom Hier Amersfoort biedt bezoekers en deelnemers de kans om ervaringen en mogelijke zorgen over de komst van vluchtelingen in de stad met elkaar te delen. Initiatiefnemers Justice and Peace, de Landelijke Raad van Kerken en Amersfoort Geeft Thuis organiseren deze dag met expert sessies, een initiatievenmarkt, een divers podiumprogramma, kinderactiviteiten en culinaire verrassingen. Toegang is gratis.

Het programma zal uit twee dagdelen bestaan. De ochtend staat in het teken van de jaarlijkse Beraadsdag Vluchtelingen voor de achterban van de landelijke Raad van Kerken. Zij zullen een aantal besloten expertsessies organiseren waarvoor je je nog kunt aanmelden! Kijk voor de thema’s en meer informatie op www.welkomhier.nl.

Van 13:00-17:00 zijn de deuren van de Bergkerk open voor iedereen. Er wordt een rijk programma gepresenteerd waarbij verschillende organisaties en vrijwilligers uit Amersfoort en landelijke kerkelijke initiatieven hun activiteiten laten zien. Tijdens een initiatievenmarkt maken zij duidelijk dat er een breed draagvlak bestaat voor de opvang van vluchtelingen in Amersfoort. Het programma zal worden aangevuld met debat, theater,  muziek en lezingen. Vluchtelingen die in Amersfoort wonen vertellen hun persoonlijke verhaal en er zal ruimte zijn om te spreken over ideeën of mogelijke zorgen met betrekking tot hun komst.

Meedoen aan Welkom Hier Amersfoort?

Wil je meer weten of je aanmelden als initiatief of vrijwilliger? Kijk voor impressies van vorige edities van Welkom Hier en voor meer informatie en updates over het programma van Welkom Hier Amersfoort op: www.welkomhier.nl/edities/amersfoort.

“Ik ben trots op onze civil society! Hier blijkt dat lokale solidariteit veel breder gedragen wordt in de samenleving dan je in de media ziet. Zoveel mensen zijn bereid om zich actief in te zetten voor vluchtelingen!” (bezoeker Welkom Hier Delft, 17 september 2016)

Welkom Hier Amersfoort is de 4e in de reeks Welkom Hier manifestaties en wordt georganiseerd door Justice and Peace in samenwerking met de Raad van Kerken in Nederland en Amersfoort Geeft Thuis. Deze editie wordt verder mogelijk gemaakt door de Bergkerk Amersfoort.