Nieuwe Scriba PKN

Tv-interview nieuwe scriba

René de Reuver is het nieuwe gezicht van de Protestantse Kerk in Nederland. Op 15 juni is hij begonnen als scriba van de generale synode van de Protestantse Kerk. René de Reuver is de opvolger van Arjan Plaisier die in juni afscheid nam als scriba. De Reuver was de laatste acht jaar predikant van de Marcuskerk in Den Haag. In 2012 zette hij zijn visie op de kerkelijke toekomst uiteen in het boek ‘Anders Verder’.
Op zondag 19 juni werd René de Reuver in de St Janskerk te Gouda als scriba verbonden aan de Protestantse Kerk. (Zie YouTube-kanaal van Protestantse Kerk in Nederland). Op diezelfde dag sprak
Jacobine Geel met De Reuver over zijn ideeën over de toekomst van de kerken in Nederland (Zie www.kro-ncrv.nl/jacobineopzondag).
>Bron: wwww.protestantsekerk.nl/actueel, bericht d.d. 15 juni 2016.