Nieuwsbrief RvK februari

Logo RVKRaad van Kerken
Solidariteitsbezoek Raad van Kerken aan vluchtelingen in GriekenlandVan zondag 13 tot en met vrijdag 18 maart bezoekt een delegatie van de Raad van Kerken in Nederland kerken en hulporganisaties die zich inzetten voor vluchtelingen in Griekenland. Dit land aan de Europese zuidoost grens vangt al jarenlang veel vluchtelingen op, maar voelt zich in de steek gelaten door Europa.

Met de reis betuigt de Raad solidariteit met Griekse kerken en hulporganisaties. En wil ze de situatie van vluchtelingen in Griekenland nadrukkelijk onder de aandacht van miljoenen Nederlandse kerkleden en de politiek brengen.

Meer lezen
Kerken willen duurzaam, maar hoe pakken ze dit op?Een duurzame samenleving, wie zou dat niet willen! Maar waar hebben we het dan over? Gaat het over milieu, economie, of over technologie? Op de 448e plenaire vergadering van de Raad werd gewerkt aan een visienota.

Meer lezenOp weg naar de
assemblee in KarlsruheDe Nederlandse delegatie zal zich vanaf aanstaande vrijdag gaan voorbereiden op de elfde assemblee van de Wereldraad in september. Dr. Agnes Abuom, moderator van het centraal comité: ‘We zijn zeer hoopvol dat de assemblee in Karlsruhe doorgaat.’

Meer lezen
Voortbestaan Tent of Nations op het spelEen aanval op Tent of Nations schokte alle betrokkenen. Op de educatieve boerderij zet de familie Nassar zich op geweldloze en zeer creatieve manier in onder het motto ‘Wij weigeren vijanden te zijn’.

Meer lezenSamen trainen voor
Walk for HomsNog even en de Walk for Homs gaat, 5 april, van start. Train mee om deze pelgrimstocht van Amsterdam naar ‘s-Hertogenbosch met een glimlach te volbrengen.

Webinar
Groene viering organiserenWil je in je kerk graag meer mensen enthousiast maken voor de schepping en duurzaamheid? Dan is het houden van een scheppingsviering of themadienst een mooie manier. Hoe je dat aanpakt, leer je in dit webinar.

Meer lezenTabitha van Krimpen, panellid OecumenelezingSinds haar verkiezing in november, is Tabitha van Krimpen behoorlijk druk om haar ambassadeurstaak dit jaar goed uit te voeren. Ze wil dat gelovigen en theologen zich openstellen voor de denkwereld van jongeren.

Nieuwe secretaresse
voor de RaadVanaf februari is Marjolein Draijer als secretaresse werkzaam op het bureau van de Raad. Zij zet de secretariële taken van Beppie van Laar voort, die per 1 maart met pensioen gaat. Werkdagen: maandag, woensdag en donderdag.

Meer lezenOecumenelezing 2022
13 mei | Geertekerk UtrechtDe Oecumenelezing met thema ‘De liefde van Christus beweegt de wereld tot verzoening en eenheid’ komt in zicht. Met Ruben van der Kaap, Crystalina Agyeman-Prempeh, Tabitha van Krimpen en Fokke Wouda is het jongerenpanel compleet.