Passion-lessen op basisscholen

In de maand maart trekken zo’n 20 gastdocenten Amersfoort rond om aan 54 bovenbouwklassen van het basisonderwijs lessen over The Passion te geven. In de les worden mooie beelden afgewisseld met een quiz, tot nadenken zettende vragen en prachtige opdrachtkaarten. Leerlingen staan stil bij Jezus, Maria, Petrus, Judas en Pilatus en kijken in wie zij zich herkennen.
De les wordt ook in het groot aangeboden door de Boogkerk aan 28 klassen in Nieuwland. Daarnaast zijn er veel kerken en leerkrachten die het materiaal graag willen inzetten. Zo gaan leerkrachten van de HAAL (5 scholen in Amersfoort e.o.) de lessen zelf geven.
Dit scholenproject is een initiatief van de Raad van Kerken Amersfoort, georganiseerd door Judith Kruit en ds. Maria Berends-van Hoek.
Info (ook over het materiaal): 033passionscool@gmail.com