Uitnodiging van de Landelijke Raad

De Raad van Kerken organiseert een oecumenische ontvangst voor mensen die nieuw in een gemeente of parochie zijn komen werken. Iedereen die een nieuwe standplaats heeft gekregen in de achterliggende twee jaren (of daaromtrent) is van harte welkom op 17 juni a.s. ’s middags aan de Koningin Wilhelminalaan 5 te Amersfoort.

De Raad van Kerken in Nederland nodigt iedere twee jaar mensen uit die een nieuwe start hebben gemaakt voor een bezoek aan Amersfoort. Bezoekers krijgen informatie over wat er zoal in de oecumene gebeurt. Tegelijk spreken ze met elkaar en met de Raad van Kerken over de praktische zaken die ze in eigen parochie of gemeente tegen komen.
Er zijn drie jonge pastores gevraagd om inbreng te hebben bij de bijeenkomst. Zij vertellen iets van hun eigen ervaringen. Daarnaast neemt een inleider de groep bij de hand door te laten zien waar hij informatie weghaalt op internet. Het is de bedoeling om als groep daar verder op aan te sluiten en ook wijzer te worden van elkaar.
Het programma ziet er als volgt uit:
13.00 uur: Koffie / thee
13.30 uur: Welkom en kennismaking
13.40 uur: Inleiding over ‘De Raad van Kerken en de oecumene in Nederland’
14.00 uur: Vragen
14.15 uur: Rondleiding door het seminarium
14.45 uur: Gesprek: ‘Mijn kerk en de anderen’
a. Introductie vanuit Oud-Katholieke kring (digitale weg)
b. Introductie vanuit Rooms-Katholieke kring (praktijkervaring)
c. Inleiding vanuit Protestantse kring (praktijkervaring)
15.15 uur: Gesprek
16.00 uur: Wat kan je verder structuren in de plaatselijke situatie?
16.15 uur: Liturgie in kapel
16.30 uur: Drankje
17.00 uur: Eind

We vragen bezoekers de komst even te melden via rvk@raadvankerken.nl, dan kunnen we er qua logistiek rekening mee houden. Hoewel gemikt wordt op mensen die in een nieuwe omgeving zijn gaan werken, staat de samenkomst ook open voor anderen. Deelname is gratis en niet aan leeftijd gebonden.