Bidden om vrede en gerechtigheid

De Oecumenische Gebedskalender is een wekenkalender samengesteld door de Wereldraad van Kerken. De grondgedachte is om wereldwijd in gebed voor elkaar in te staan. Voor de kalender is de wereld verdeeld in 52 regio’s, zodat in één jaar voor alle regio’s zou worden gebeden en mensen elkaar wekelijks in wereldwijde verbondenheid zouden gedenken. Heel bekend, en velen onder u zullen het kennen, is het boek van de Wereldraad ‘With all God’s people’, dat destijds ook in het Nederlands is vertaald.

Vele jaren heeft het Oecumenisch Bulletin aandacht besteed aan deze Gebedskalender. An van der Wilt zorgde trouw voor toelevering en ideeën van gebeden en teksten, merendeels op grond van de tekst van de Wereldraad. Daarna werd de wereld kleiner, alles digitaal en voorgangers vonden zelf hun weg naar de website van de Wereldraad.

Maar het gebed wereldwijd heeft zich blijvend in het hart van An van der Wilt genesteld, en recent verscheen het door haar samengestelde ‘Bidden om vrede en gerechtigheid in deze wereld’. Een handleiding om te bidden voor alle landen, zoals de Wereldraad van Kerken dit heeft aangegeven. In deze fullcolor uitgevoerde bundel vindt u alle landen met korte stukken van hun eigen bijzondere geschiedenis als handvat om bij stil te staan. Daarnaast is het Onze Vader ingebed in het kerkelijk jaar, waardoor er een rijk overzicht ontstaat door het jaar heen. Want bidden om vrede is wat er nodig is in deze onrustige wereld, solidariteit met anderen om de wereld mooier te maken.

U kunt het boek hier bestellen. Of stuur een mail naar osira@live.nl
De kosten zijn € 20,- per exemplaar/315 pagina’s.

An van der Wilt

Bron: raadvankerken.nl