Taakgroep Jeugd

De Amersfoortse Raad van Kerken wil vanuit haar missie ook van betekenis zijn voor de jeugd in de gemeente Amersfoort (dus inclusief Hoogland en Hooglanderveen). Jonge mensen zijn een belangrijk deel van de kerkelijke gemeenschappen en zijn niet zozeer ‘de toekomst van de kerk’, zij zijn de kerk!

Onderling verschillen de kerken in aantallen jeugd en in activiteiten voor diverse leeftijdsgroepen. Door samenwerking tussen kerken en door elkaar onder andere via deze website te informeren kunnen zinvolle activiteiten met, door en voor jeugd versterkt worden. Voor alle jeugd in de stad.

Dit willen we bereiken door:

· Inspiratie-avonden met jeugdleiders

· Delen van informatie via deze website, Facebook, een Agenda met activiteiten, Nieuwsberichten en een WhatsApp community. ‎Stuur een mailtje naar onderstaand mailadres als je wilt worden toegevoegd aan de appgroep.

· Ontwikkeling van activiteiten met, door en voor jeugd (binnen en buiten de kerken), zowel in de wijken als stadsbreed.

· Samenwerking met maatschappelijke en kerkelijke organisaties

· Het aanstellen van een coördinator Jeugd

Inmiddels hebben zich meer dan 60 jeugdleiders uit 35 kerken aangesloten Sluit aan!

Contact: gert@hunink.eu