Radio Kerken in Keistad (radio KiK) beëindigt uitzendingen

rik bronkhorst rik bronkhorstOp de site van radio Kik deelt eindredacteur Rik Bronkhorst mee dat er een einde gaat komen aan de ujitzendingen van dit wekelijkse radio-uur van de Amersfoortse Raad van Kerken.

In de maand juni zijn er nog gewoon uitzendingen gepland, oa. twee uitzendingen met de dichter Huub Oosterhuis.

Op de site van Radio KiK schrijft eindredacteur Rik Bronkhorst:

Na 1 juli is het einde verhaal: RadioKik in zijn huidige vorm en bezetting stopt ermee.
Er is lang gezocht naar een opvolger die de boel draaiende wilde en kon houden. Dat is niet gelukt.
Al gedurende langere tijd heb ik mezelf steeds verder doen terugtreden en taken plus verantwoordelijkheden overgedragen aan de medewerkers.
Maar mijn gezondheid staat mij niet langer toe door te gaan.
Tevens is na ongeveer tien jaar mijn creativiteit en energie, die altijd zorgde voor de drive en inzet om dit vrijwilligerswerk te doen, op.
Als leidinggevende dien je te weten wanneer de tijd daar is om te stoppen.
Verdergaan op ervaring en met een groot netwerk achter de hand draait uit op herhaling. Dat wil ik niet.
Vandaar dat ik u binnenkort uitzwaai, samen met al die gedreven medewerkers, presentatoren en technici, die RadioKik als een warm bad hebben ervaren. Dank voor hun belangeloze inzet.
Dank voor hun kwaliteiten om van dit kleintje een roepende stem te maken die door velen, gasten en luisteraars, werd gewaardeerd.
Dank ook aan de Raad van kerken Amersfoort die dit alles financieel mogelijk heeft gemaakt.
Weliswaar met zeer beperkte middelen wisten we toch een mooi geluid te laten horen.
Dank ook aan GolfbrekerRadio die ons hun gast liet zijn.
Wij waren een vreemde eend in de bijt, niet altijd begrepen, maar kregen wel de kans om te zijn die we zijn.
Heel veel dank aan al die bijzondere gasten die op onze uitnodiging ingingen en met een blij gemoed de studio weer verlieten.
We werken de plank af en zullen vanaf nu tot aan 1 juli aanstaande u vast nog wel verrassen met enkele illustere namen en voeding voor de ziel.
Misschien op een ander niveau, plaats en tijd komen wij elkaar nog eens tegen.
Dat het u goed mag gaan gedragen in de armen van Jezus van Nazareth.

Rik Bronkhorst.

Het Bestuur van de Raad van Kerken beraadt zich op de situatie en onderzoekt of er nieuwe mogelijkheden, een nieuw format, nieuwe mensen gevonden kunnen worden, want de kostbare mogelijkheid om via de lokale radio een eigen oecumenisch geluid te laten horen vindt het Bestuur van groot belang., Zodra daar meer helderheid over is, zult u daar zeker over geïnformeerd worden.