CEC ORGANISEERT ‘HET EUROPA DAT WIJ WILLEN’

De Conferentie van Europese Kerken (CEC) organiseert samen met haar partnerorganisaties op 3 april 2024, van 18.30-20.30 uur in de Chapel for Europe in Brussel, een evenement ‘Het Europa dat wij willen’.

Met het oog op de komende EU-verkiezingen zullen kandidaten voor het Europees Parlement in dialoog gaan met vertegenwoordigers van de kerk en hun visie delen op een vreedzaam, humaan, duurzaam en digitaal Europa. Het evenement wordt gezamenlijk georganiseerd door CEC, de Commissie van de Bisschoppenconferenties van de EU (COMECE), het Comité van Vertegenwoordigers van de Orthodoxe Kerken bij de Europese Unie (CROCEU) en de Protestantse Kerk in Duitsland (EKD) in Brussel, en wordt georganiseerd door de Chapel for Europe. Geïnteresseerden zijn welkom bij deze Engelstalige bijeenkomst.

Livestreams en video-opnames zullen beschikbaar zijn op het Chapel for Europe YouTube-kanaal.

Bron: CEC, Council of European Churches/Raad van Kerken NL