“Kerkzijn doen we met elkaar”

Inspiratie dag voor kerken over (diaconale) presentie van kerken in de wijk.

Organisatie: Taakgroep Kerk en Samenleving ( werkgroep van de Raad van Kerken)

Locatie: De Lichtkring

Datum: 1 juni

Programma: 10.00 uur tot 13.30 uur

Opgave: jennieharmelink@pkn-amersfoort.nl

Programma:

9.30 uur; inloop met koffie en thee

10.00 uur; welkom

10.10 uur; inhoudelijk programma met:

ds. Bert Roor. Hij schreef in 2018 een dissertatie over de diaconale betrokkenheid als leeromgeving voor kerken; “Heilzame Presentie”.

Ellen Hogema (werkzaam geweest als diaconaal consulent RK Amersfoort) en Jennie Harmelink, diaconaal opbouwwerker van de Protestestantse Kerken in Amersfoort, Hoogland en Amersfoort-Noord. Samen presenteren zij een hulpmiddel om als kerk je (diaconale) presentie in de wijk handen en voeten te geven.

11.15 uur; Afronding inhoudelijk programma,

11.30 uur; Start van de speeddate op de inspiratiemarkt

Elke 10-15 minuten luid de bel en verplaats je jezelf op de markt van inspirators, organisaties die graag met kerken in de wijk willen samenwerken en kerken die een goed product hebben ontwikkeld om present te zijn.

12.30 uur;

Een ontmoetings lunch, waarbij we allen ons meegebracht brood inzamelen en weer delen met alle aanwezigen.

13.15 uur;

Terugkoppeling en gezamenlijke afsluiting met een lied

13.30 uur; einde

ds. Bert Roor