Samen tegen armoede

Kerken vormen wijkinzamelpunten voor de Voedselbanken

De Taakgroep Kerk en Samenleving, onderdeel van de Raad van Kerken Amersfoort, heeft overlegd met de Voedselbank Amersfoort, en wil deze actie actief stimuleren onder kerken in Amersfoort. Álle Amersfoortse kerken kunnen aan deze actie deelnemen; dus niet alleen de kerken van de PKN (waar het initiatief lag).

Inwoners van  Amersfoort worden van harte uitgenodigd om houdbare voedingsmiddelen naar die kerken te brengen die voor deze actie open zijn. De kerken zorgen ervoor dat de levensmiddelen naar de Voedselbank worden gebracht. Houdbare producten zijn belangrijk, omdat voedselbanken hier een tekort aan hebben. Zo kunnen we samen een stukje bijdragen aan het verzachten van de armoede.

Vanaf maandag 10 oktober 2023 zijn onderstaande kerken geopend voor inname van voedingsmiddelen:

• Zonnebloemolie of olijfolie
  • Groenteconserven
  • Soep in blik of zak
  • Zilvervliesrijst
  • Volkorenpasta
  • Houdbare halfvolle melk
  • Vis in blik
  • Koffie of thee
  • CouscousDe landelijke actie Samen tegen armoede verzamelen is een initiatief van Kerk in actie (landelijk dienstencentrum Protestantse Kerk Nederland (PKN) ) om de komende jaren extra producten voor de Voedselbanken in te zamelen voor de voedselbanken.
  • Havermout
  • DEELNEMENDE KERKEN:
    Binnenstad
    St Franciscus  Xaveriuskerk, t Zand 29/31
    maandag, dinsdag, donderdag, vrijdag; steeds van 9:30 tot 12:00
    (in de pastorie t Zand 31)

Kattenbroek
de Lichtkring, Laan naar Emiclaer 1

vrijdagmorgen van 10:00 tot 12:00 uur
(actie wordt uitgevoerd samen met (nabijgelegen) kerk Brandpunt)

Schothorst
De Hoeksteen, Klaartje Donzepad 59
vrijdag van 10.30 uur – 12:30 uur.

Bergkwartier
Bergkerk, Doctor Abraham Kuyperlaan 2

maandag 9:30 – 12:30 uur (uitgezonderd schoolvakanties)

Bergkwartier
Sint AnsfriduskerkDe landelijke actie Samen tegen armoede verzamelen is een initiatief van Kerk in actie (landelijk dienstencentrum Protestantse Kerk Nederland (PKN) ) om de komende jaren extra producten voor de Voedselbanken in te zamelen voor de voedselbanken.

Jacob Catslaan 28

zondag 10:30 -12:30 uur

Soesterkwartier

Leger des Heils, Noorderwierweg 131

Ma, wo, do 10:00 uur- 16:00 uur

(actie wordt uitgevoerd samen met de Keistadkerk)

Zielhorst
Leger des Heils
AlbertSchweitzersingel 69
woensdag 10.00-12.00, donderdag 12.00 -16.00, vrijdag 10.00 -14.00 uur.

Kerken die geïnteresseerd zijn en mee willen doen vinden hier de informatie:

Kerken in Amersfoort kunnen zich voor de actie aanmelden bij:

Jennie Harmelink  jennieharmelink@pkn-amersfoort.nl .
Diaconaal opbouwwerker Protestantse Gemeente Amersfoort/ Hoogland- en Amersfoort Noord

Bij haar kunt u ook nadere informatie krijgen.

De Taakgroep Kerk en Samenleving van de Raad van Kerken Amersfoort:

Hetty van Berkum, Louise Boone, Johan te Grotenhuis, Jennie Harmelink, Anna-Febe Hartzuiker,
Ellen Hogema, Huib Klamer.