Vastenboekje

Elk jaar verschijnt op initiatief van de Oud-Katholieke Kerk voor de Veertigdagentijd een boekje met overdenkingen en gebeden om te gebruiken bij deze bijzondere tijd op weg naar Pasen. Dit jaar zijn ervaringen verwerkt van mensen die met mgr. Joris Vercammen een pelgrimstocht hebben gemaakt door Noorwegen in het voetspoor van Dag Hammerskjöld. ‘Een paar verzwikte enkels, moeie knieën, zere ruggen, volgelopen schoenen en honderden muggenbeten verder. Maar wat een stilte’.

De Oud-Katholieken bieden de uitgave ook aan aan andere kerken als bijdrage aan de pelgrimage van gerechtigheid en vrede, het centrale thema in de oecumenische samenwerking tot 2021. Klaas van der Kamp, algemeen secretaris van de Raad van Kerken, is daarom gevraagd een stuk of zeven meditaties te schrijven bij de pelgrimspsalmen uit de Bijbel.