Gebedsweek voor de eenheid 2023

Jaarlijkse week van de eenheid van kerken: zondag 15 tot 22 januari

Thema is: Doe goed, zoek recht .
Zie voor documentatie de link www.weekvangebed.nl/doegoedzoekrecht

Ook Amersfoortse kerken gaan hieraan aandacht geven.

vieringen in de binnenstad:
– de Franciscus Xaveriuskerk (15 januari 10.30u, t Zand 29, stream katholiekamersfoort.nl/sfx/sfx-vieringen) en de Oud Katholieke parochie van de H. Georgius, ‘Joris op ’t Zand’ (15 januari 10.00u, ’t Zand 13) zullen beide in hun vieringen het landelijke thema ‘Doe goed, zoek recht’ centraal stellen; door enkele gemeenschappelijke liederen te zingen, en in hun vieringen een pastor uit een andere kerk laten spreken (ds. Alke Liebich in de Xaveriuskerk; ds. Diederiek van Loo, in de Oud-Katholieke kerk).
– “Stalenkaart geloven”, twee bijeenkomsten over eenheid, georganiseerd door Amersfoortse Zwaan:datum: zaterdag 14 januari en zaterdag 11 februari, beide van 16-17 uur;
plaats: Amersfoortse Zwaan, Langestraat 61.
We gaan twee keer tijd besteden aan het verkennen van elkaars kerkelijke traditie, met pro’s en cons. We gaan bidden om eenheid, maar het is ook verrassend leerzaam om te horen uit welke delen die gehoopte eenheid bestaat. Wie zin heeft, schuift aan: met een kop thee en een ‘open mind’. Het eerste krijg je van ons.
Drie mensen vanuit drie verschillende kerkelijke tradities vertellen elk in tien minuten iets van hun geleefde geloof en van wat ze mooi vinden en wat ze liever anders zouden zien in hun kerk. (Het worden dus geen theologische verhalen).de Franciscus Xaveriuskerk (15 januari 10.30u, t Zand